Одржан акредитован семинар "Како да боље разумемо понашање и емотивне потребе деце и адолесцената"
Семинар је реализовао аутор Стеван Станојевић - Мастер психолог, мастер педагог, Центар "Психонега" Ниш.


Центар за стручно усавршавање сарађује са Министарством просвете и науке и Школским управа, Националним Центром за професионални развој, Заводом за унапређивање васпитања и образовања, Заводом за вредновање образовања и васпитања, локалном самоуправом и заједницом и васпитно-образовним установама на локалу.
Током свих активности формира се и одржава база података. Центар је и Ресурс центар јер се у њему налази библиотека са стручном литературом, методичко-дидактичким, педагошко-психолошким, видео и аудио материјалима итд.
Активности којима се остварује стручно усавршавање…
Сертификати за преко 200 занимања: кувар, неговатељ старих особа, виљушкариста, вођење пословних књига, керамичар, тесар, аутомеханичар, фризер, пекар, зидар...
Центар у свом саставу има: Конференцијску салу са 150 седишта, комплетно…
Информишите се о дешавањима која су била у нашем центру…
Центар за стручно усавршавање...
У Центру за стручно усавршавање Ниш одржано је 06.05. предавање „Рад са децом смањене способности учења“ и 07.05.2025. предавање „Рад са децом која пате од болести које угрожавају живот“. Предавач је била др Марија Ранђеловић. Предавању су присуствовали наставници основних школа из Ниша и околине.
У Научном клубу ЦСУ Ниш, у периоду 6-7.05.2025. реализован је пројекат "Чувари педосфере". Пројекат је одобрен на јавном позиву Центра за промоцију науке Београд за 2024/2025. годину. Пројекат се кроз мултидисциплинарни приступ бави темом климатских промена, које утичу на све сфере наших живота. Кроз четири радионице ученици основних и средњих школа учили су о типовима земљишта; утицају земљишта на биљну разноврсност; програмирању сензора за температуру и влажност и упознали се са функцијма термалне камере. Кроз практичано искуство радили су на засејавању пшенице уз употребу паметног система за наводњавање и на крају анализирали резултате пројекта. На овај начин средњошколци су се упознали са карактеристикама и значајем земљишта за пољопривредну производњу; са узроцима и последицама осиромашења земљишта и утицају кореновог система у различитим режимима наводњавања на интензитет ерозије.
У пројекти су учествовали ученици ОШ "Душан Радовић" и Гимназија "9. мај" и "Светозар Марковић". Аутори пројекта су Дуња Сотоница и Никола Младеновић, мастер инжењери заштите животне средине. Циљ пројекта који се огледа у подизању свести о последицама климатских промена, о значају земљишта као важног ресурса, упознавању ученика са појмом паметне пољопривреде и предностима исте, као и оспособљавање ученика да у пракси примењују мерне инструменте, сензоре и singleboard (једнополне) рачунаре у потпуности је остварен.
Део годишњег програма рада Научног клуба је пројекат "Дигитално путовање кроз прошлост науке", који се реализује за ученике основних и средњих школа. Реализација пројекта почела је 05.05.2025. и трајаће током целог месеца. У пројекту учествују ученици шестог и седмог основних школа " Чагар", " Стефан Немања", "Сретен Младеновић Мика" и "Душан Радовић" као и ученици прве године Гимназије "Бора Станковић". У улози едукатора су ученици друге године Гимназије " 9.мај", са ИТ смера: Марко Цветановски, Јован Лазић, Сандра Стефановић, Вук Живковић, Никола Ђорђевић и Илија Ничић. Аутори пројекта су професорке Аница Тричковић из Гимназије "9. мај" и Ана Живковић из ОШ "Чегар".
Пројекат обухвата учешће ученика на радионицама: Научници који су променили свет; Креативност кроз призму вештачке интелигенције; Дигитално путовање кроз прошлост науке.
24. и 25.04.2025. У Центру за стручно усавршавање у Нишу одржана је дводневна обука која је била последњи, четврти модул обуке за Породично оријентисану рану интервенцију (ПОРИ) - Модул 4, под покровитељством UNICEF-а Србије и Београдског психолошког центра. Ова активност је реализована у оквиру програма "ПРО – Локално управљање за људе и природу", коју заједнички спроводе УНОПС, УНИЦЕФ, УНФПА и УНЕП, уз подршку Владе Републике Србије и финансијску помоћ Владе Швајцарске. Овим је унапређена подршка деци са развојним сметњама и тешкоћама, широм Србије уз помоћ покренутих циклуса обука за стручњаке из области здравства, образовања и социјалне заштите, као и за представнике локалних самоуправа. Обуке су део ширења мреже услуга Породично оријентисаних раних интервенција (ПОРИ), које омогућавају правовремену, на доказима засновану подршку породицама у њиховом природном окружењу. Први циклус окупио је 500 учесника из различитих сектора, док су наредни циклуси били фокусирани на стицање конкретних вештина за примену ПОРИ модела у раду са породицама.
Теме дводневне обуке биле су: Кућне и вртићке посете; Стратегије у раду са одраслима; Трансдисципла, интерсекторски и тимски приступ у кућним посетама; Прелазак из болнице у породицу; Транзиција у РИ (породица-предшколско окружење); Транзиција у РИ (јасле – вртић, вртић – школа).
Циљ програма ПОРИ је да свака породица деце раног узраста са развојним сметњама и тешкоћама добије потребну подршку тамо где живи – у породици, вртићу и локалној заједници. Учесници из три система (здравства, образовања и социјалне заштите), међу којима су и логопеди и психолог Развојног саветовалишта Дома здравља Ниш, обогатили су своја знања како би били део трансдисциплинарног тима за спровођење ране интервенције кроз сва три система.
Последњи, четврти модул водиле су проф. др Снежана Илић, дефектолог Слађана Петровић, мср Милена Петковић Миленовић клинички психолог и психолог Јелена Петковић и говориле су о последњим компонентама ПОРИ-ја – кућним и вртићким посетама, као и о транзицији (у породицу, у предшколско окружење, у школу). Обуци је присуствовало 45 медицинских сестара, васпитачица и социјалних радника из Ниша и околине.
15.04.2025. У Центру за стручно усавршавање Ниш, у оквиру стручног усавршавања директора и секретара одржана је обука “ПРОЦЕНА И САМОПРОЦЕНА“ коју је Завод за унапређивање образовања и васпитања одлуком 1179-1/2024 одобрио као програм обуке директора и секретара установа образовања и васпитања у областима процене и самопроцене, односно као обавезно стручно усавршавање директора и секретара које је унето у Акциони план за период од 2023. до 2026. године за Спровођење стратегије развоја образовања и васпитања у Републици Србији до 2030. године
Обука има за циљ: Унапређивање знања директора и секретара установе познавањем, разумевањем и применом прописа који се односе на установу, а који су предмет редовног инспекторског надзора, ради повећањa правне сигурности и једнакости, смањивања броја пропуста и грешака у пракси; Самопровера испуњености захтева из контролне листе, односно самопроцена ризика у складу са одредбама закона којим је уређен инспекцијски надзор; Унапређивање знања директора и секретара установе у вези са правилном применом прописа који се односе на установу и органе установе, права, обавеза и одговорности запослених, ученика и њихових родитеља, односно других законских заступника; Јачање капацитета директора и секретара установе за квалитетно обављање управних, управно-правних и правних послова у установи образовања и васпитања; Остваривање права и обавезе на стручно усавршавање директора и секретара установе из области образовања и васпитања.
Предавачи су биле: Јасмина Јовановић, Министарство просвете, помоћник министра у Сектору за инспекцијске послове; СлавицаЂорђевић, координатор Радне групе Министарства просвете за рад са секретарима установа; Соња Вуканић, Републички просветни инспектор. Обуци је присуствовало 95 директора и секретара школа из Ниша и околине.