deposit pulsa

situs toto

slot depo 5k

situs toto

toto togel

slot toto

slot pulsa

toto togel

Slot Deposit Qris

toto 4d

situs toto slot

situs toto

situs toto

Одржани семинари у 2022. - Центар за стручно усавршавање (Регионални центар Ниш)

Одржани семинари у 2022.

 

Реализован семинар "Тестови и оцењивање"

23-24.12.2022. За потребе стручног усавршавања наставника Прве нишке гимназије "Стеван Сремац", у ЦСУ Ниш, реализован је семинар Тестови и оцењивање (кат бр. 743, Област. Општа питања наставе).
Циљеви семинара су: 1. Оспособљавање учесника да израде тест за проверу остварености исхода Програма наставе и учења са добрим метријским карактеристикама у складу са Правилником о оцењивању за основно и средње образовање и васпитање; 2. Оспособљавање учесника за израду модела решења и скале за оцењивање, 3. Оспособљавање учесника да креирају аутентичне задатке из реалног живота и да процене теоријско и функционално знање ученика и развијеност међупредметних компетенција; 4. Развијање вештине структурисања задатака по Блумовој таксономији; 5. Оспособљавање учесника за формативно оцењивање и упознавање са осталим видовима оцењивања у настави; 6. Оспособљавање учесника да израде и користе различите моделе вредновања за оцењивање са релевантним критеријумима и индикаторима.
Семинар су за 30 наставника реализовали аутори Саша Манић, дипломирани математичар, Правно-пословна школа Ниш и Дејан Пејчић, професор информатике из Економске школе у Нишу.

 

Реализован семинар "Квалитетно оцењивање – боља настава"

08. и 14.12.2022. У Основној школи „Десанка Максимовић“ у Чокоту, реализован је једнодневни семинар: Квалитетно оцењивање – боља настава (каталошки бр.574 из области Општа питања наставе) за 2 групе од укупно 37 наставника ове школе.
Специфични цељеви семинара су: Оспособљавање учесника за континуирано, објективно и транспарентно оцењивање употребом различитих техника и метода. Представљање Блумове таксономије и њена примена при оцењивању. Приказ модела увођења ученика у процес самовредновања постигнућа у циљу самооцењивања ученика и вршњачког оцењивања у настави. Настава на различитим нивоима тежине. Значај дефинисања критеријума оцењивања и уједначавања критеријума на нивоу Стручног већа.
Теме семинара су биле: Правне основе оцењивања; Оцењивање у функцији учења; Најчешће грешке приликом оцењивања; Оцењивање и настава; Блум и оцењивање; Самовредновање ученика/-ца; Критеријуми оцењивања.
Реализатори семинара су биле: Валентина Вељковић Николић, наставник српског језика и Драгана Леповић Стефановић, школски педагог, ОШ „Десанка Максимовић“ Чокот.

 

Реализован акредитовани семинар "Учење са лакоћом"

10.12. 2022. Учење са лакоћом, назив је семинара који је реализован у ЦСУ Ниш у суботу 10. децембра за наставнике основне школе "Свети Сава" и Средње школе "Дољевац". Семинар је од стране ЦСУ Ниш подржан при акредитацији код Завода за унапређивање образовања и васпитања. Општи циљ обуке је стицање професионалних занања и вештина за иновативно организовање наставног процеса савладавањем техникама и системима памћења и могућностима за њихову инкорпорацију у наставни процес ради стварања амбијента за лакше и ефикасније учење ученика. Семинар су реализовале професорке Економске школе Оливера Аризановић и Весна Петровић.

 

еМатематика

Семинар еМатематика (кат.бр.406), који је при акредитацији код ЗУОВ-а, подржао Центар за стручно усавршавање Ниш, изводи се путем интернета. Прва реализација почела је 5.12.2022. Програм траје 5 недеља и носи 40 бодова.
Општи циљеви обуке су: Оспособљавање наставника за планирање и реализацију наставе математике и израду интерактивног наставног материјала уз употребу ИКТ алата.
Специфични циљеви су: Савладавање основних могућности за рад у апликацији OneNote - Развијање вештина за рад са графичком таблом и апликацијама, као и онлајн алатима за геометрију - Оспособљавање наставника за израду и примену тестова у сврху формативног оцењивања и тумачење њихових резултата и статистике - Усвајање креативнијег и флексибилнијег приступа подучавања у настави математике уз помоћ ИКТ алата.
Семинар реализују ауторке Јелена Кенић, дипл. математичар ,ОШ "Др Драгиша Мишовић" Чачак и Аница Тричковић, дипл.математичар Гимназија "9 мај" Ниш.

 

Реализован акредитовани семинар "Планирање превенције и ефективно/ефикасно реаговање на насиље у образовно васпитним и васпитно образовним установама"

За две групе наставника, у периоду 3-4.12.2022. у Центру за стручно усавршавање Ниш, одржан је семинар "Планирање превенције и ефективно/ефикасно реаговање на насиље у образовно васпитним и васпитно образовним установама" (област: Васпитни рад, 8 бодова). На семинару су учествовали наставници Уметничке школе. Општи циљ семинара је: Јачање компетенција Тима за заштиту деце и ученика од насиља и запослених у установи, у домену превентивног деловања и реаговања у ситуацијама насиља. Теме семинара: Самовредновање квалитета безбедности у установи; Оквир за израду плана превенције; Модел годишњег планирања; Реаговање кад се деси.
Семинар су реализовали Валентина Андрејевић Ристић, дипломирани филолог за српски језик и књижевност Прва нишка гимназија ''Стеван Сремац'' и Младен Јовановић, Дипл проф. техничког образовања Основна школа „Мирослав Антић“.

 

Реализован акредитовани семинар "Развијање и вредновање фунционалног знања"

26-27.11.2022. Акредитовани семинар "Развијање и вредновање фунционалног знања" (кат.бр.717; област: Општа питања наставе), реализован је у ЦСУ Ниш, за потребе реализације Планова стручног усавршавања запослених у ОШ "Бранко Миљковић" и Гимназије "9 мај". На семинару је учествовало 30 наставника. Приоритетна област: Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење). Општи циљеви: Оспособљавање наставника за планирање и реализацију наставе током које се развија функционално знање и вредновање процеса напредовања ученика у складу са циљевима и исходима Програма наставе и учења.
На семинару су конкретне идеје да креирају ситуацијске, проблемске задатаке и задатке из реалног живота, наставници повезали са исходима, садржајем и међупредметним компетенцијама. Наставникци су оспособљени да реализују истраживачку наставу, израде и употребе различите моделе вредновања са релевантним критеријумима и индикаторима за самовредновање и вршњачко оцењивање у току реализације наставног процеса.
Семинар су реализовали аутори Дејан Пејчић дипл. инжењер електротехнике и Саша Манић, дипломирани математичар.

 

Реализован акредитовани семинар "Ходај право-мисли здраво"

19.11.2022. За потребе стручног усавршавања тридесет учитеља и наставника ОШ "Душан Радовић", у суботу 19.11. реализован је акредитовани семинар Ходај право-мисли здраво (кат. бр. 1093), област Физичко васпитање. Општи циљ семинара је овладавање теоријским сазнањима и практичним вештинама о постуралним поремећајима локализованим на кичменом стубу и примена корективних вежби. Семинар су реализовали аутори Бојан Јоргић, Доктор наука физичко васпитање и спорт, Стефан Ђорђевић, маст.проф физичког васпитања и спорта са Факултета спорта и физичког васпитања Ниш и Саша Миленковић, Доктор наука физичког васпитања и спорта, Факултет спорта и физичког васпитања Ниш.

 

Реализован акредитовани семинар "Учење са лакоћом"

"Учење са лакоћом" (кат.бр.767, област: Општа питања наставе, 8 бодова) назив је акредитованог семинара Регионалног центра Ниш, који је у суботу 5.11.2022. одржан у просторијама Центра за потребе стручног усавршавања наставника ОШ "Милан Ракић" из Медошевца. Општи циљеви семинара су: Стицање професионалних знања и вештина за иновативно организовање наставног процеса овладавањем техникама и системима памћења и могућностима за њихову инкорпорацију у наставни процес ради стварања амбијента за лакше и ефикасније учење ученика. Специфични циљеви: Упознавање са: теоријама, принципима, мнемотехникама и системима памћења (ланчани систем памћења, систем памћења број – облик, метод римске собе, техника акростиха, мнемотехничке реченице и мапе ума); практична примена система и техника памћења у учењу и наставном процесу. Семинар су реализовале ауторке: Оливера Аризановић и Весна Петровић, професорке Економске школе.

 

Реализован семинар "Развијање и вредновање функционалног знања"

5-6.11.2022. Реализован је дводневни семинар Развијање и вредновање функционалног знања (каталошки бр.717 из области Општа питања наставе) за 30 запослених у гимназији „9.мај“. Теме семинара су биле: 1 дан: Функционално знање, Проблемске ситуације за учење; Континуирана истраживачка настава; Кооперативно учење у истраживачкој настави; 2. дан: Коришћење ученичке рефлексије; Критеријуми за праћење напредовања ученика; Самовредновање и вршњачка процена; Комплексност процене функционалног знања.
Аутори и реализатори семинара су Дејан Пејчић, професор информатике и рачунарства у Економској школи и Гимназији "Бора Станковић" и Саша Манић, професор математике у Правно пословној школи у Нишу.

 

Реализован акредитовани семинар "Час по мери детета"

05.11.2022. У Техничкој школи у Ћуприји за 30 наставника школе, реализован је акредитовани семинар "Час по мери детета" (кат.бр. 276, 8 бодова). Семинар који је при акредитацији код Завода за унапређивање образовања и васпитања подржао Регионални центар Ниш, реаализовале су ауторке: Валентина Вељковић Николић и Веселинка Станковић, наставнице из ОШ "Десанка Максимовић" из Чокота. Општи циљеви семинара су: Јачање компетенција наставника за: рад са ученицима којима је потребна додатна подршка у образовању; примену одговарајућих стилова, стратегија и метода наставе полазећи од индивидуалних карактеристика и потреба ученика; управљање одељењем. Специфични циљеви: Оспособљавање учесника/ца за успешно планирање наставе кроз израду педагошког профила ученика. Представљање Гарднерове теорије вишеструких интелигенција и њена примена у пракси. Типови даровитих ученика и рад са њима. Подстицање учесника/ца на коришћење разноврсних стратегија и метода активног учења у реализацији наставе којима се мобилише и подстиче развој капацитета свих ученика уз уважавање индивидуалности сваког детета. Израда припреме за час који предвиђа различите активности које ангажују све ученике, уважавајући њихове индивидуалне разлике у социјалном и емоционалном развоју. Примена знања стечених на семинару, креирање базе примера добре праксе.

 

Реализован семинар "Планирање превенције и ефективно/ефикасно реаговање на насиље у образовно-васпитним и васпитно-образовним установама"

29.10.2022. Реализован је једнодневни семинар Планирање превенције и ефективно/ефикасно реаговање на насиље у образовно-васпитним и васпитно-образовним установама, (каталошки бр.123 из области Васпитни рад) за 20 запослених у Основној школи „Коле Рашић“. Циљеви семинара су: Упознавање са полазним основама за планирање превенције – законска регулатива и извори података (база података о евидентираним случајевима насиља и ризичним местима, резултати спољашњег вредновања и самовредновања, упитник Безбедност школског окружења, специф. установе, израда Индивид. плана заштите) Унапређивање квалитета самовредновања кроз идентификовање могућих дескриптора за оне индикаторе у оквиру стандарда 5.3. (У школи функционише систем заштите од насиља) и 2.1. (Установа jе сигурна и безбедна средина) Унапређивање методологије за израду Плана превенције насиља и Индивидуалног плана заштите. Повећање осетљивости за предикцију могућих последица услед пропуштања корака у процедури и неблаговременог реаговања кад се насиље догоди.
Реализатори семинара су Младен Јовановић, проф. техн. Образовања у Основној школи „Мирослав Антић“, Ниш и Валентина Андрејић Ристић, професор српског језика и књижевности у Првој нишкој гимназији ''Стеван Сремац''.

 

Реализован акредитовани семинар "Развијање и вредновање функционалног знања"

За викенд 29-30.10.2022. у Регионалном центру, по пети пут реализован је семинар из новог Каталога програма стручног усавршавања "Развијање и вредновање функционалног знања" (кат. бр.717, област Општа питања наставе, 16 бодова). Семинар је реализован за наставнике Правно-пословне школе из Ниша. Приоритетна област: Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектно учење). Општи циљеви: Оспособљавање наставника за планирање и реализацију наставе током које се развија функционално знање и вредновање процеса напредовања ученика у складу са циљевима и исходима Програма наставе и учења. Специфични циљеви: Упознавање учесника са теоријском основом о функционалном знању. Оспособљавање учесника да креирају ситуацијске, проблемске задатаке и задатке из реалног живота. Развијање компетенција за примену облика рада и техника учења у току истраживачког процеса. Оспособљавање учесника за коришћење различитих метода за добијање повратних информација од ученика у току реализације наставе. Израда и употреба различитих модела вредновања са релевантним критеријумима и индикаторима за самовредновање и вршњачко оцењивање. Оспособљавање учесника за процену постигнућа ученика у складу са исходима Програма наставе и учења и стандардима постигнућа. Семинар су реализовали аутори Дејан Пејчић дипл. инжењер електротехнике и Саша Манић, дипомирани математичар.

 

Реализован акредитовани семинар "Учење са лакоћом"

Акредитовани семинар "Учење са лакоћом" (кат бр.767. област: Општа питања наставе, 8 бодова), који је при акредитацији код ЗУОВа подржао Регионални центар Ниш, реализован је у суботу 29.10.2022.  за потребе стручног усавршавања 30 наставника Економске школе. Током семинара, анализиран је проблем учења и учесници су упознати са синестезијским приступом памћењу и учењу при чему је стављен акценат на стратегије за стимулацију обе хемисфере мозга и нарочито на додатну стимулацију, у образовању, запостављене десне хемисфере. Теоријски оквир о концептима учења и памћења који уклјучују сва чула подразумевао је излагање најновијих сазнања о мапама ума као графомоторичким моделима који кроз спој визуленог, креативног и просторног елемента са покретом ефикасно стимулишу менталне активности и доприносе развоју сазнајних постигнућа ученика и примени наученог. Ланчани системи памћења, римска соба, акростих, мнемотехничка реченица и рима као старо-нови модели учења који стимулишу обе хемисфере мозга  обрађени су кроз кооперативно учење у истраживачкој настави и комбиновањем индивидуалног и групног рада, галеријске шетње, групног читања текста, „World cafe”, мапирања кључних појмова, креирање плаката, дискусију и креативне рефлексије. Семинар су реализовале ауторке, професорке Економске школе Оливера Аризановић и Весна Петровић.

 

Одржан семинар "Радни листови, креирање по фазама часа"

У Регионалном центру, 26.10.2022. за потребе стручног усавршавања наставника Трговинске школе у Нишу, реализован је семинар "Радни листови, креирање по фазама часа" (кат .бр. 715; 8 бодова; област: Општа питања наставе).
Циљеви семинара су: Упознавање наставника са теоријским основама разлога за креирање радних листова (активно-оријентисаном наставом, техникама рада и учења, циљевима, исходима и међупредметним компетенцијама); Оспособљавање учесника за креирање и модификовање радних листова за поједине фазе часа; Упознавање са начинима, критеријумима праћења и вредновања активности ученика у току рада на радним листовима; Упознавање са предностима и манама употребе радних листова у настави; Развијање компетенција за планирање и програмирање рада водећи рачуна да се садржај учини интересантнијим и разумлјивијим ученицима.

 

Одржан акредитовани семинар "Развијање и вредновање функционалног знања"

24-25.10.2022. За другу групу наставника запослених у Гимназији "Бора Станковић", одржан је акредитовани семинар "Развијање и вредновање функционалног знања" (кат.бр.717, 16 бодова, област: Општа питања наставе). Семинар су реализовали аутори Дејан Пејчић, професор информатике и рачунарства и Саша Манић, професор математике. Семинар је при акредитацији подржао Регионални центар Ниш.

 

Реализован акредитовани семинар "Развијање и вредновање функционалног знања"

За потребе релизације Плана стручног усавршавања запослених у Економској школи у Нишу , за 30 наставника за викенд 22-23.10.2022. реализован је акредитовани семинар "Развијање и вредновање функционалног знања" (кат.бр.717), 16 бодова, област: Општа питања наставе. Семинар који је при акредитацији код ЗУОВ-а подржао Регионални центар Ниш, реализовали су Дејан Пејчић, професор информатике и рачунарства и Саша Манић, професор математике.
Теме семинара: 1 дан: Функционално знање, Проблемске ситуације за учење; Континуирана истраживачка настава; Кооперативно учење у истраживачкој настави; 2. дан: Коришћење ученичке рефлексије; Критеријуми за праћење напредовања ученика; Самовредновање и вршњачка процена; Комплексност процене функционалног знања.

 

Одржан акредитовани семинар "Развијање и вредновање функционалног знања"

17-18.10. 2022. За потребе стручног усавршавања наставника гимназије "Бора Станковић", за прву групу наставника реализован је акредитовани семинар каталошки бр. 717 "Развијање и вредновање функционалног знања", област: Општа питња наставе., 16 бодова. Семинар је при акредитацији подржао Регионални центар Ниш.
Теме семинара: 1 дан: Функционално знање, Проблемске ситуације за учење; Континуирана истраживачка настава; Кооперативно учење у истраживачкој настави; 2. дан: Коришћење ученичке рефлексије; Критеријуми за праћење напредовања ученика; Самовредновање и вршњачка процена; Комплексност процене функционалног знања.
Аутори и реализатори семинара су Дејан Пејчић, професор информатике и рачунарства у Економској школи и Гимназији "Бора Станковић" и Саша Манић, професор математике у Правно пословној школи у Нишу.

 

Реализован акредитовани семинар "Тестови и оцењивање"

15-16.10.2022. У Регионалном центру, реализован је дводневни семинар: Тестови и оцењивање (каталошки бр.743 из области Општа питања наставе) за 30 наставника Средње стручне школе из Ниша.
Теме семинара су биле: I дан: Комплексност оцењивања; Врсте задатака за тест знања; Аутентични задаци и II дан: Комплетирање теста, модел решења и метријске карактеристике; Оцењивање усменог доприноса настави; Оцењивање групног рада, презентације и есеја.
Реализатори семинара су били: Дејан Пејчић, професор информатике и рачунарства у Економској школи и Гимназији "Бора Станковић" и Саша Манић, професор математике у Правно пословној школи у Нишу.

 

Реализован акредитовани семинар "Развијање и вредновање функционалног знања"

8-9.10.2022. У ОШ "Мирослав Антић", за наставнике школе, реализован је дводневни семинар каталошки бр.717 из области Општа питања наставе: Развијање и вредновање функционалног знања.
Теме семинара: 1 дан: Функционално знање, Проблемске ситуације за учење; Континуирана истраживачка настава; Кооперативно учење у истраживачкој настави; 2. дан: Коришћење ученичке рефлексије; Критеријуми за праћење напредовања ученика; Самовредновање и вршњачка процена; Комплексност процене функционалног знања. Аутори и реализатори семинара су Дејан Пејчић, професор информатике и рачунарства у Економској школи и Гимназији "Бора Станковић" и Саша Манић, професор математике у Правно пословној школи у Нишу.

 

Реализован акредитован семинар "Шумови у комуникацији са родитељима-препознавање и превазилажење"

У суботу 8.10.2022. у просторијама Регионалног центра реализован је семинар каталошки бр. 217 из области Васпитни рад: Шумови у комуникацији са родитељима-препознавање и превазилажење. Семинар је одржан за потребе стручног усавршавања наставника Школе моде и лепоте.
Теме семинара: Педагошка комуникација - основни аспекти, значај и сврха; Шумови у комуникацији са родитељима; Бенефити асертивне комуникације; Када је мање - више: активно слушање; Кризне ситуације; Процедуре у служби превазилажења комуникацијских баријера. На семинару је учествовало 20 наставника школе. Аутори и реализатори семинара биле су Снежана Шундрић, психолог из ОШ "Чегар" и Весна Станојевић, наставник српског језика у ОШ "Чегар" у Нишу.

 

"Умеће комуникација 1- Како да говоримо и слушамо да би ученици хтели да нас чују и да разговарају са нама"

17/18.09.2022. За 10 наставника нишких основних и средњих школа у организацији РЦ Ниш, реализован је акредитовани семинар кат. бр.10 "Умеће комуникација 1- Како да говоримо и слушамо да би ученици хтели да нас чују и да разговарају са нама". Семинар је реализован онлајн путем ЗУМ платформе. Водитељке семинара и овог пута биле су искусни психолози Тима Психокод из Београда Ирена Лободок Штулић и Милка Михаиловић.
Неке од обрађених тема: 1.Схватање ауторитета и избор васпитног стила као одреднице начина комуникацијеса ученицима; 2. Зоне проблема у школској пракси и потребне вештине;ученика који наставнике ометају у раду: како реагујемо на неприхватљиво понашање ученика? Разлика између тзв. Ти-порука и тзв. Ја-порука; 3. Проблеми ученика: како реагујемо када ученик има проблем? Разумевање, прихватање, емпатија; утицај на емпатичност ученика; 4. Препознавање модалитета (не)слушања; Канали комуникације I „умеће слушања“: Активно слушање и емотивна подршка; Примери адекватних и неадекватних реакција на проблеме ученика, 5. Неслагања и конфликти и шта са њима?! Како реагујемо у конфликтним/проблемским ситуацијама? Стилови реаговања у конфликтним ситуацијама.

 

Акредитовани семинар "Умеће комуникација - Како да говоримо и слушамо да би ученици хтели да нас чују и да разговарају са нама"

27-28.08.2022. Акредитовани семинар "Умеће комуникација - Како да говоримо и слушамо да би ученици хтели да нас чују и да разговарају са нама" (кат бр.171) реализован је онлајн, путем ЗУМ платформе, за наставнике нишких школа. На семинару је учествовао 21 наставник основне и средње школе. Семинар су реализовале ауторке Удружења грађана Тим Психокод: Ирена Лободок Штулић и Милка Михаиловић, допломирани психолози.
Семинар Умеће комуникације је према Правилнику о стручној спреми наставника препоручен као релевантан за преузимање наставе Грађанско васпитање.

 

Одржан акредитовани семинар "Употреба мобилних апликација за побољшање квалитета наставе и учења: Паметни телефон као наставно средство 21. века"

30.06.2022. Акредитовани семинар "Употреба мобилних апликација за побољшање квалитета наставе и учења: Паметни телефон као наставно средство 21. века" (кат. бр.331, област: Информатика), који је при акредитацији подржао Регионални центар Ниш, реализован је за наставнике Гимназије "Урош Предић" у Панчеву. Семинар је реализован преко интернета.
Циљеви семинара су: Усвајање информација о могућностима и предностима коришћења мобилних апликација у наставном процесу и значају примене ИКТ-а у настави; Оспособљавање наставника за употребу паметних телефона/таблета и мобилних апликација у процесу планирања, организације, реализације и евалуације наставе; Мотивисање наставника да употребом мобилних апликација развијају иновативне методе наставе и управљања одељењем, да тиме мотивишу ученике на већу укљученост и ангажовање у процесу наставе и учења, и прате трендове у овој области.
Семинар су реализовали аутори: Ана Живковић и Марјан Миланов, наставници енглеског језика.

 

Реализован акредитовани семинар "Планирање превенције и ефективно/ефикасно реаговање на насиље у образовно-васпитним и васпитно-образовним установама"

18.06.2022. У Регионалном центру за професионални развој у Новом Пазару, за наставнике основних и средњих школа је реализован семинар "Планирање превенције и ефективно/ефикасно реаговање на насиље у образовно-васпитним и васпитно-образовним установама" ( кат. бр.56, област: Васпитни рад), који је при акредитацији подржао Регионални центар Ниш.
Општи циљ семинара је јачање компетенција Тима за заштиту деце и ученика од насиља и запослених у школи, у домену превентивног деловања и реаговања у ситуацијама насиља. Теме програма: Самовредновање квалитета безбедности у установи; Оквир за израду плана превенције - Модел годишњег планирања; Реаговање када се деси.
Семинар су реализовали: Младен Јовановић, професор техничког образовања у ОШ "Мирослав Антић" у Нишу и Валентина Андрејић Ристић, професор српског језика у Првој нишкој гимназији "Стеван Сремац".

 

Реализован акредитовани семинар "Умеће комуникације - како да говоримо и слушамо да би ученици желели да нас чују и да разговарају са нама"

18-19.06.2022. Акредитовани семинар "Умеће комуникације - како да говоримо и слушамо да би ученици желели да нас чују и да разговарају са нама" (1. део), (кат.бр. 171, област: васпитни рад, 3 дана, 24 бода), реализован је за 28 запослених Основне школе ”Др Зоран Ђинђић” у Нишу.
Специфични циљеви: Сензибилизација учесника за повећање одговорности при избору начина комуникације, јачање свести о утицају стила комуникације на развој, учење и понашање ученика и целокупну школску климу - Унапређивање знања о ефектима различитих васпитних и комуникацијских приступа у правцу избора стила који је развојно подстицајан - Унапређивање комуникацијских вештина овладавањем делотворним техникама за подстицање сарадње, развијање односа уважавања, пружање подршке и конструктивно решавање проблема - Размена, преиспитивање и корекција сопствених васпитних ставова и комуникацијских навика у интересу унапређивања васпитне улоге - Јачање мотивације за континуиран рад на развијању квалитетне комуникације и сарадње међу свим актерима у школској средини. Трећи дан је предвиђен за израду и презентацију задатака у функцији вежбања и планирања примене.
Семинар су реализовале Милка Михаиловић, дипломирани школски психолог-педагог, Гимназија „Бранислав Петронијевић„ Уб и Ирена Лободок Штулић, дипломирани школски психолог-педагог, Удружење грађана „ТИМ ПСИХОКОД„ Београд.

 

Реализован акредитовани семинар "Час по мери детета"

11.06.2022. У Регионалном центру Нови Пазар, реализован је акредитовани семинар "Час по мери детета" (кат.бр.218, област: Деца/ученици којима је потребна додатна подршка у образовању), који је при акредитацији подржао Регионални центар Ниш. Специфични циљеви семинара су: Оспособљавање учесника за успешно планирање наставе кроз израду педагошког профила ученика; Представљање Гарднерове теорије вишеструке интелигенције и њена примена у пракси; Подстицање учесника на коришћење разноврсних стратегија и метода активног учења у реализацији наставе којима се мобилише и подстиче развој капацитета свих ученика уз уважавање индивидуалности сваког детета; Израда припреме за час који предвиђа различите активности које ангажују све ученике, уважавајући њихове индивидуалне разлике у социјалном и емоционалном развоју.
Семинар су реализовале Веселинка Станковић, наставница математике и Валентина Вељковић Николић, наставница српског језика у ОШ "Десанка Максимовић" у Чокоту.

 

Реализован акредитовани семинар "Употреба мобилних апликација за побољшање квалитета наставе и учења: Паметни телефон као наставно средство 21. века"

04.06.2022. Акредитовани семинар "Употреба мобилних апликација за побољшање квалитета наставе и учења: Паметни телефон као наставно средство 21. века" (кат. бр. 331, област: Информатика), који је при акредитацији подржао Регионални центар Ниш, реализован је у Регионалном центру Нови Пазар за 19 наставника. Семинар су реализовали аутори, Марјан Миланов и Ана Живковић, наставници енглеског језика. Општи циљ семинара је унапређење компетенција наставника за коришћење едукативних и услужних мобилних апликација за побољшање квалитета наставе и учења, као и за употребу паметних телефона и таблета као наставног средства.

 

Реализован акредитовани семинар "Како помоћи ученицима са проблемима у понашању"

21.05.2022. У Регионалном центру је за 30 наставника реализован акредитовани семинар "Како помоћи ученицима са проблемима у понашању" (кат.бр.31), област: Васпитни рад. Специфични циљеви семинара су: Унапређење знања наставника о поремећајима понашања - Информисање о законској регулативи; Развијање вештина наставника за рад са ученицима који показују проблеме у понашању; Обучавање наставника за изградњу партнерских односа са родитељима; Оспособљавање наставника за индивидуализован приступ у раду са ученицима проблематичног понашања; Обогаћивање знања наставника о моделима превенције проблема у понашању ученика. Семинар су реализовале Јелена Бошковић, дипломирани педагог и Кристина Томић, професор педагогије и психологије из Гимназије "Свети Сава", Пожега.
На семинару су учествовали запослени ОШ "Вожд Карађорђе", ОШ "Ћеле кула" и Дом ученика средњих школа Прокупље

 

Реализован акредитовани семинар "Умеће комуникације - Како да говоримо и слушамо да би ученици хтели да нас чују и да разговарају са нама"

07-08.05.2022. У организацији Регионалног центра Ниш и Тима Психокод из Београда, реализован је акредитовани семинар Умеће комуникације-Како да говоримо и слушамо да би ученици хтели да нас чују и да разговарају са нама ( кат.бр.171).
Семинар је организован онлине на Зум платформи, за 23 наставника основних и средњих школа. Реализаотори семинара и овог пута биле су Ирена Лободок Штулић и Милка Михајловић, искусни психолози Тима Психокод. Теме семинара односе се на развијање комуникацијске компетентности и наставника и ученика и представлја полје у које је вредно улагати, јер оно посредно доприноси решавању многих проблема као што су: мотивација за учење, проблем изостајања, дисциплина ученика, успоставлјање равнотеже између њихових права и одговорности, грађење и поштовање ауторитета наставника, итд. Такође, врло је важан модел комуникације који наставници успоставлјају у школи са децом и младима, јер су ученици у континуитету годинама изложени његовом утицају и ефектима. Вербалне (и невербалне) поруке које примају од својих наставника, начини на које их наставници хвале и/или критикују, подстичу и/или опомињу, прихватају и/или осуђују - све то кумулативно код ученика утиче на развој самопоуздања и самопоштовања, а у директној вези са тим је и начин на који се и они односе према другима.

 

Реализован акредитовани семинар "Употреба мобилних апликација за побољшање квалитета наставе и учења: Паметни телефон као наставно средство 21. века"

29.04.2022. Семинар Употреба мобилних апликација за побољшање квалитета наставе и учења: Паметни телефон као наставно средство 21. века (кат. бр.331), који је при акредитацији подржао Регионални центар Ниш, реализован је у Средњој школи за информационе технологије у Београду.
Циљеви семинара су: Усвајање информација о могућностима и предностима коришћења мобилних апликација у наставном процесу и значају примене ИКТ-а у настави; Оспособљавање наставника за употребу паметних телефона/таблета и мобилних апликација у процесу планирања, организације, реализације и евалуације наставе; Мотивисање наставника да употребом мобилних апликација развијају иновативне медоте наставе и управљања одељењем, да тиме мотивишу ученике на већу укљученост и ангажовање у процесу наставе и учења, да прате трендове у овој области, да самостално истражују и напредују.
Семинар су реализовали аутори Ана Живковић и Марјан Миланов, професори енглеског језика.

 

Реализован акредитовани семинар "Вештине за адолесценцију - превенција злопупотребе психоактивних супстанци и ризичног понашања младих"

30.03-01.04. 2022. У Школи за основно образовање одраслих "Ђуро Салај" у Београду, реализован је акредитовани семинар "Вештине за адолесценцију - превенција злопупотребе психоактивних супстанци и ризичног понашања младих" (кат.бр.15, 24 бода). Семинар је при акредитацији подржао Регионални центар Ниш.
Општи циљ семинара је јачање васпитног и превентивног утицаја школе; Оснаживање запослених у образовању за ефикасну подршку развоју личности ученика; Промоција здравих стилова живота, превенција негативног и развој одговорног понашања ученика. Теме обрађене на семинару: Почетак тинејџерског доба – пут адолесценције; Градимо самопоуздање и вештине комуникације; Позитивно управљање емоцијама; Унапређивање односа са вршњацима; Јачање породичних односа; Правимо здраве изборе; Поставимо циљеве за здрав живот; Планирање реализације програма, мониторинг и евалуација.
Семинар су реализовале: Споменка Ћирић Јанковић и Весна Петровић Урошевић, допломирани психолози, консултанткиње канцеларије Уједињених нација за борбу против дроге и криминала у Београду.

 

Реализован акредитовани семинар "Индивидуализација наставе уз уважавање разлике у стиловима учења ученика"

У Гимназији Велика Плана, у термину 26-27.03.2022. реализован је акредитовани семинар "Индивидуализација наставе уз уважавање разлике у стиловима учења ученика" (кат. бр. 446, 16 бодова). Семинар је при акредитацији код Завода за унапређивање образовања и васпитања подржао Регионални центар Ниш. Општи циљ семинара је стицање професионалних знања и вештина за иновативно организовање наставног процеса уз примену принципа индивидуализације наставе сходно стиловима учења ученика.
Теме семинара: Психолошке и дидактичке основе индивидуализације наставе; Разредна атмосфера, наставни стилови и мотивација;Теоријски приступ у проучавању когнитивних стилова учења; Стилови и стратегије учења; Моделирање учења у настави; Индивидуализација наставе према стиловима учења; Израда групних сценарија за час.
На семинару су учествовала 22 наставника Гимназије.

 

Реализован акредитовани семинар "Да нам школа буде сигурна"

12.03.2022. У Регионалном центру је реализован акредитовани семинар "Да нам школа буде сигурна" (кат.бр.19, област: васпитни рад, 8 бодова), компетенција за подршку развоју личности детета и ученика, приоритетна област: Јачање васпитне улоге образовно-васпитне установе кроз развијање програма превенције насиља, дискриминације, злостављања и занемаривања. Општи циљ семинара је подизање ниовоа свести и повећање осетљивости свих интересних група за проблем насиља - унапређење знања и вештина за препознавање и поступање у ситуацијама насиља као и креирање стимулативног окружења. Семинар су реализовале Јелена Бошковић, дипломирани педагог и Кристина Томић, професор педагогије и психологије Гимназије "Свети Сава" Пожега. Семинар је организован за наставнике Основне школе "Ратко Вукићевић".

 

Реализован акредитовани семинар "Умеће комуникације - како да говоримо и слушамо да би ученици хтели да нас чују и да разговарају са нама"

12-13.03.2022. Акредитовани семинар "Умеће комуникације - како да говоримо и слушамо да би ученици хтели да нас чују и да разговарају са нама" (кат.бр.171, област. васпитни рад, 20 бодова), реализован је преко интернета на зоом платформи. Циљеви програма: Унапређење васпитног и васпитно-образовног рада у школи/Дому ученика; Превенција насиља и агресивног понашања ученика, кроз изградњу и јачање односа узајамног поштовања и уважавања између наставника/васпитача и ученика, као и међу самим ученицима; Унапређивање квалитета школске климе и атмосфере сарадње (од нивоа индивидуалних односа, преко атмосфере у учионици/васпитној групи, до односа у наставничком колективу); Промовисање модела конструктивног приступа решавању проблемских ситуација и унапређење компетенција наставника/васпитача за коришћење таквог приступа у професионалном раду и односу са учесницима васпитно-образовног процеса.
Семинар су испред Удружења Тим Психокод реализовале психолози Ирена Лободок Штулић и Милка Михаиловић, за групу од 12 наставника.

 

Реализован акредитовани стручни скуп - "Програмирање, планирање и извештавање у школи"

02.03.2022. Регионални центар Ниш је у сарадњи са Центром за усавршавање наставника Чачак и Центром за усавршавање наставника Сомбор, реализовао акредитовани стручни скуп на тему "Програмирање, планирање и извештавање у школи". Скуп је акредитован као саветовање и налази се на листи Завода за унапређивање образовања и васпитања, као облик стручног усавршавања. Акредитован је од Центра за стручно усавршавање Чачак и доноси 1 бод стручног усавршавања на стручним скуповима. Саветовање је реализовано у онлајн формату за 30 наставника путем Зум платформе.
Аутори и реализатори скупа су Данијела Ковачевић Микић, просветни саветник, Школска управа Чачак и Сања Перовановић, професор српског језика и књижевности, педагошки саветник, Медицинска школа Чачак.
Теме саветовања су неопходне за наставнике, стручне сараднике и директоре школа а тичу се Стандарда квалитета рада установа и дају смернице за планирање, програмирање и извештавање. Односе се на школски програм и друга кључна документа установа.
Саветовањем су на конкретним примерима објашњени садржаји школских докумената који укључују све елементе дефинисане у Првој области Стандарда квалитета рада установа и развој међупредметних компетенција, а на јасним примерима је показан значај функционалног школског програма, глобалног и оперативног плана рада, као и методичких припрема и индивидуалног плана стручног усавршавања наставника.

 

Реализација електронског семинара "Домаћи задатак у функцији повећања ученичких постигнућа"

07.02.2022. За 30 запослених у Првој нишкој гимназији „Стеван Сремац“ из Ниша, почела је реализација електронског семинара Домаћи задатак у функцији повећања ученичких постигнућа, каталошки број 434. Овај семинар се реализује преко интернета и траје 4 недеље, а наставници стичу 32 бода. Теме које се обрађују су: Како прилагодити домаће задатке ученицима; Домаћи задатак као изазов за ученике; Праћење и вредновање постигнућа ученика кроз домаће задатке; Израда завршног задатка.
Циљеви обуке су: Оспособљавање наставника за креирање домаћих задатака и праћење ученичких постигнућа уз функционалну примену веб алата.
Специфични циљеви: Проширивање знања учесника о типовима домаћих задатака и њиховој улози у наставном процесу. Оспособљавање учесника за прилагођавање домаћих задатака ученицима кроз анализу карактеристика ученика и образовног контекста. Оспособљавање учесника за креирање домаћих задатака базираних на истраживачком раду ученика и решавању проблема. Унапређење педагошких знања и вештина учесника – Блумова (дигитална) таксономија и осмишљавање задатка за ученике према њеним категоријама; Оспособљавање учесника за креирање дигиталних наставних материјала за израду домаћих задатака; Оспособљавање учесника за израду критеријума за оцењивање домаћих задатака и за вршњачко оцењивање; Развијање дигиталних компетенција учесника ради унапређивања наставног процеса.
Реализатори семинара су: Вера Исаиловић, ОШ "Стеван Чоловић", Ариље и Југослава Лулић, Техничка школа "9. мај", Бачка Паланка.

 

Реализован акредитовани семинар - Управљање стресом наставника и ученика „Зашто зебре немају чир”

18.01.2022. У Регионалном центру је за 26 запослених у Гимназији „Светозар Марковић“ из Ниша реализован акредитовани семинар Управљање стресом наставника и ученика „Зашто зебре немају чир” каталошки број 265.
Општи циљеви семинара су: Повећање задовољства послом наставника и његовог утицаја на квалитет подучавања ученика; Повећање мотивације ученика за учење и школско постигнуће и Повећање задовољства у процесу учења и боравка у школи;
Специфични циљеви: Увођење стрес-протективних фактора у живот школе; Усвајање вештина заштите од изгарања на послу наставника; Помоћ наставницима за боље сналажење у школском окружењу; Унапређење вештина саветовања ученика у превазилажењу стресних ситуација у школи и Унапређење вештина превазилажења стреса код ученика.
Водитељке семинара су биле: Маријана Бјековић, дипломирани биолог и Тамара Ђорђевић, дипломирани психолог, обе из Гимназије "Свети Сава" из Београда.

 

_______________________

Уплата котизације на ж.р.:
840-31500845-37

  • :
  • :

НАЈАВА ДОГАЂАЈА

  • 1
min prosvete nauke zavod za unapredjenje
zavod za vrednovanje mreza copy
CPN                                        

Мрежа РЦ/ЦСУ Србије 
cacak kanjiza kikinda Kragujevac Krusevac Leskovac
Sabac Smederevo Uzice Novi Pazar Knjazevac 1