Презентација нових уџбеника

15.12.2022. Издавачка кућа БИГЗ је презентовала у Центру за стручно усавршавање нове уџбенике за пети разред основне школе за Српски језик и књижевност и Биологију за професоре нишких школа.
Нове уџбенике презентовали су за Српски језик - Ксенија Миловановић, уредница, а за Биологију - Дејан Бошковић, аутор. Презентације је пратило 30 наставника.

Honeyview DSC02006 Honeyview DSC02009

Реализован семинар "Квалитетно оцењивање – боља настава"

08. и 14.12.2022. У Основној школи „Десанка Максимовић“ у Чокоту, реализован је једнодневни семинар: Квалитетно оцењивање – боља настава (каталошки бр.574 из области Општа питања наставе) за 2 групе од укупно 37 наставника ове школе.
Специфични цељеви семинара су: Оспособљавање учесника за континуирано, објективно и транспарентно оцењивање употребом различитих техника и метода. Представљање Блумове таксономије и њена примена при оцењивању. Приказ модела увођења ученика у процес самовредновања постигнућа у циљу самооцењивања ученика и вршњачког оцењивања у настави. Настава на различитим нивоима тежине. Значај дефинисања критеријума оцењивања и уједначавања критеријума на нивоу Стручног већа.
Теме семинара су биле: Правне основе оцењивања; Оцењивање у функцији учења; Најчешће грешке приликом оцењивања; Оцењивање и настава; Блум и оцењивање; Самовредновање ученика/-ца; Критеријуми оцењивања.
Реализатори семинара су биле: Валентина Вељковић Николић, наставник српског језика и Драгана Леповић Стефановић, школски педагог, ОШ „Десанка Максимовић“ Чокот.

Дигитална научна писменост је важна!

12.12.2022. Пројекат "Поверење у науку-Повежимо се са науком" обухвата серију од пет  тематских  едукативних предавања на тему научне писмености и улоге наставника у научном образовању ученика. Пројекат се реализује као део годишњег програма рада Научног клуба  одобрен и финансијски подржан од стране Центра за промоцију науке. Циљ ових предавања је да оснажимо наставнике да користе дигиталне технологије у развоју кључних компетенција ученика, нарочито оних за целоживотно учење; развијање критичког размишљања као основе научног метода; појашњење  значаја  презентовања добре и корисне научне информације за друштво у целини; мотивација и смислено укључивање ученика у наставни процес; унапређење вештине и знања ученика, њихове социјалне компетенције. Према ПИСА концепту научне писмености, научно знање обухвата две врсте знања: знање из појединих природнонаучних дисциплина и знање о науци као облику људске делатности. Прво предавање Дигитална научна писменост је важна! одржано је 12.децембра, за 100 наставника основних и средњих школа. О науци и настави у светлу информационе и дигиталне револуције, о новим добрим праксама и алатима који наставницима могу бити корисни и инспиративни говорила је др Тијана Продановић, доктор теоријске астрофизике и научни комуникатор. Она је објаснила зашто је битна научна комуникација, шта је концепт грађанске науке, како мобилне апликације и друштвене мреже могу бити помоћ у настави и како можемо кроз наставу заинтересовати ученике за науку.

Honeyview 1a Honeyview 2a
Honeyview 5a Honeyview 9a

Реализован пројекат "Сакупи, преради-идеју разради"

Ученици треће и четврте године нишких средњих школа: Уметничке, Економске, Угоститељско-туристичке и Саобраћајно-техничке школе "12 фебруар", њих 25, имали су прилику да у Центру за стручно усавршавање у понедељак 12.12.2022. учествују у пројекту Сакупи, преради-идеју разради. Пројекат је одобрен по јавном позиву Центра за промоцију науке, за пројекте промоције и популаризације науке у Категорији 1. Аутори пројекта скрећу пажњу на пораст производње текстила и одевних предмета у целом свету. Последица тога су повећање количине генерисаног текстилног отпада који се тренутно не третира на адекватан начин. У оквиру првог званичног друштвеног истраживања о животном циклусу одевних предмета у Србији, Центар за унапређење животне средине је дошао до података, да се у Србији сваке године прода више од 80.000 тона одеће. Циљеви пројекта су оспособљавање ученика да самостално редизајнирају текстилни отпад уз помоћ савремених технолошких софтверских програма за дизајн текстила и одеће и на тај начин израђују нове иновативне одевне предмете. Током радионице ученици су упознати са практичним знањима у области технолошких иновација у области текстилне индустрије, конструкције и дизајна текстилних одевних предмета, као и редизајна и поправке постојећих производа.
Аутори пројекта су Марија Кодрић, истраживач-сарадник у Иновационом центру Универзитета у Нишу; Јована Степановић, асистент на Технолошком факултету у Лесковцу; Невена Томић, асистент на Технолошком факултету у Лесковцу; Зорица Ераковић, истраживач-приправник на Технолошком факултету у Лесковцу и Ивана Мишић, дипломирани инжењер технологије, студент на мастер студијама на Технолошком Факултету у Лесковцу на модулу Индустријски дизајн текстила и одеће.

Honeyview DSC01985 Honeyview DSC01999
Honeyview DSC01986 Honeyview DSC02002
Honeyview DSC01990 Honeyview DSC02004 copy

Реализован акредитовани семинар "Учење са лакоћом"

10.12. 2022. Учење са лакоћом, назив је семинара који је реализован у ЦСУ Ниш у суботу 10. децембра за наставнике основне школе "Свети Сава" и Средње школе "Дољевац". Семинар је од стране ЦСУ Ниш подржан при акредитацији код Завода за унапређивање образовања и васпитања. Општи циљ обуке је стицање професионалних занања и вештина за иновативно организовање наставног процеса савладавањем техникама и системима памћења и могућностима за њихову инкорпорацију у наставни процес ради стварања амбијента за лакше и ефикасније учење ученика. Семинар су реализовале професорке Економске школе Оливера Аризановић и Весна Петровић.

Honeyview IMG cc84 Honeyview IMG e8e5
Honeyview IMG c700 Honeyview IMG 8bea

Пројекат "Авантура једног залогаја"

Нове радионице за основце у пројекту Авантура једног залогаја реализоване су: 6.12. у ЦСУ Ниш за ученике 3 и 4 разреда ОШ "Стефан Немања" и 7.12. у ОШ " Јастребачки партизани" у Мерошини.
Радионице су реализовале учитељице Марија Миловановић и Даница Јефтовић Мишић , ауторке пројекта. Оне су ученицима приближиле систем органа за варење, кроз наменски осмишљене игре, а тако и одговориле на питања: Зашто се храна вари? Куда одлази сварена храна? Да ли се сва храна свари и искористи? Који се рецептори налазе у усној дупљи? Шта мора да се деси са храном у усној дупљи да бисмо осетили њен укус? За потребе пројектних активности купљен је модел људског тела, који се налази у Научном клубу и доступан је учитељима и наставницима за нове пројекте и ново учење.

Honeyview DSC01964 Honeyview DSC01966
Honeyview DSC01960 Honeyview DSC01967

Обавештење о промени назива установе:

На основу Одлуке Скупштине Града Ниша бр.06-947/2022-1-02 од 02.11.2022. године установа је променила назив у Центар за стручно усавршавање.

_______________________________________

Уплата котизације на ж.р.:
840-31500845-37

  • :
  • :

НАЈАВА ДОГАЂАЈА

  • 1
min prosvete nauke zavod za unapredjenje
zavod za vrednovanje mreza copy
CPN                                        

Мрежа РЦ/ЦСУ Србије 
cacak kanjiza kikinda Kragujevac Krusevac Leskovac
Sabac Smederevo Uzice Novi Pazar Knjazevac 1